-

 

-

 

-

 

 

نگهداری و توسعه ارتباط با مشتری که منجر به فروش رو به بالا، فروش جنبی و از همه مهمتر اجرای صحیح طرح های وفادارسازی می شود، مهمترین دلیل سازمان های تولید و خدماتی برای راه اندازی باشگاه های مشتریان است.

در واقع باشگاه مشتریان باشگاهي سازمان يافته و شكل داده شده توسط يك شركت براي گروهي مشخص از مشتريانش جهت افزايش وفاداري مشتري و افزايش درآمد شركت از خريدهاي مشتري می باشد.

مرکز تحقیق و توسعه بازار نوژن، در زمینه باشگاه مشتریان خدمات زیر را در 3 فاز ارائه می نماید:

الف- طراحی سناریوی راه اندازی باشگاه

ب- راهبری، هدایت و ممیزی برنامه های باشگاه

ج- توسعه باشگاه

 

 

روند شروع همکاری

 

1- دریافت RFP مکتوب از کارفرما و یا درخواست بازدید از مجموعه

2- ارسال سوالات مرکز تحقیق نوژن جهت ایجاد شناخت اولیه از مجموعه کارفرما

3- بازديد از شركت كارفرما و یا برگزاری جلسه حضوری در محل نوژن

4- ارائه پروپوزال و اعلام زمان و هزینه راه اندازی

5- عقد قرارداد راه اندازی، معرفی تیم پروژه و شروع کار

6- در صورت درخواست کارفرما، عقد قرارداد فازهای 2 و 3

 

 

مراحل عمومی اجرای پروژه راه اندازی باشگاه مشتریان:

 

1- تشکیل تیم پروژه در محل کارفرما

2- عارضه یابی سازمان و تعیین میزان آمادگی پرسنل و فرآیندهای سازمانی جهت اجرای پروژه

3- اجرای برنامه آموزش پرسنل و یا مهندسی مجدد فرآیندهای مرتبط با باشگاه مشتریان

4- تعيين منطق اجراي برنامه از قبیل: افزايش سود، اعتبار برند، مبازره تجاري و...)

5- طرح ریزی نظام جمع آوری اطلاعات و صدای مشتری

6- تحليل رفتار و روند فروش و خرید مشتریان

7- جمع آوری اطلاعات اولیه سودآوری شرکت از businessplan رایج در شرکت

8- تهيه طرح مفهومي شامل تعیین شیوه های جذب، اشتراک دهی، ادبیات و قوانین باشگاه

9- تهيه گردشكارها

10- ايجاد زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري شامل اجرای پورتال مشتریان، سامانه نظرسنجی، سامانه دریافت شکایات، سامانه اندازه گیری سطح رضایت، سیستم نرم افزاری و سخت افزاری جمع آوری و تحلیل امتیازات مشتری، برگزاری برنامه های فیزیکی مانند سمینارها، جشن ها و... ویژه باشگاه مشتریان