تبلیغات آنلاین
پنجشنبه ۲۶ دى ۱۳۹۲
0 نظر
2365 بازدید

بعد از تبلیغات در رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ها و مجلات با گسترش بسیار بالای اینترنت در جوامع ، بسیاری از شرکت ها رو به تبلیغات آنلاین و تبلیغات اینترنتی آورده اند . شرکت های زیادی وجود دارند که قسمت زیادی از تبلیغات خودشان را صرف تبلیغات بر روی اینترنت می کنند . اهمیت این قضیه را هم می توان از طریق خرید های بزرگی که شرکت های بزرگ انجام داده اند ، پی برد .
به عنوان مثال در سال 2004 شرکت 
AOL شرکتی را به نام Advertising.com با قیمتی حدود 435 میلیون دلار خریداری کرد که تمرکز کاری این شرکت خریداری شده بر روی تبلیغات آنلاین می باشد . همچنین گوگل با توجه به فعالیت گسترده بر روی تبلیغات آنلاین ، در آوریل سال 2008 اقدام به خرید شرکت double click به قیمتی در حدود 301 میلیارد کرد . این موضوع نشان می دهد که اهمیت تبلیغات آنلاین بسیار افزایش یافته و هم اکنون شرکت های زیادی وجود دارند که در حال حرکت به سمت تبلیغات آنلاین هستند .
تبلیغات آنلاین را می توان به دو صورت قانونی و غیر قانونی انجام داد . حالت قانونی آن همانند تبلیغاتی است که بر روی وب سایت های مختلف مشاهده می کنید و حالت غیر قانونی آن بیشتر به صورت ایمیل هایی است که به صورت 
spam ارسال می شود .

 

 

تقسیم بندی تبلیغات آنلاین

 

در این صنعت سه گروه مختلف وجود دارند که از آن ها به عنوان گروه های اصلی تبلیغات آن لاین یاد می کنند . یک گروه شرکت هایی هستند که قصد دارند تبلیغات خودشان را به مردم نشان دهند . به این شرکت ها به طور کلی advertiser گفته می شود . گروه بعدی وب سایت هایی هستند که تبلیغات مورد نظر بر روی آنها نمایش داده می شود و معمولا به این وب سایت ها publisher یا network گفته می شود . در این بین هم شرکت هایی وجود دارند که وظیفه و هدف شان این است که این تبلیغات را از advertise ها گرفته و روی این publisher ها یا network ها نمایش دهند . معمولا این شرکت های واسط ، همچون شرکت advertising.com یا شرکت double click ، قراردادی با تعداد زیادی advertiserهمچون شرکت هوندا ، نایک و غیره بسته و از سوی دیگر قرارداد هایی با وب سایت های زیادی همان network ها می بندند و هدف شان این است که تبلیغات شرکت هایadvertiser ها را بر روی وب سایت های network ها به نمایش بگذارند و از این طریق کسب سود کنند . بنابراین بسیاری از این شرکت ها تلاش می کنند تا برای کسب سود بیشتر ، تبلیغاتی هوشمندانه تر انجام دهند . به عنوان مثال شرکت double click که یکی از همین شرکت های واسطه می باشد ، هم قرارداد با شرکت هوندا به عنوان advertiserدارد و هم قرارداد با وب سایت یاهو به عنوان publisher ، هنگامی که شخصی از محلی به وب سایت یاهو وارد می شود ( login می کند ) وب سایت یاهو از بین شرکت های مختلفی مانند advertising.com یا double click و غیره که با آن قرارداد دارند یکی را به منظور نمایش یک تبلیغ بر روی وب سایتش انتخاب می کند . فرض کنیم که شرکت یاهو شرکت double click را انتخاب کرده است . در این حالت اطلاعات مختصری از فردی که به این وب سایت وارد شده به شرکت واسط double click ارسال می شود . در آن هنگام شرکت double click سعی می کند که با استفاده از اطلاعاتی که دریافت کرده است ، بهترین تبلیغی را که می تواند انتخاب کرده و برای وب سایت یاهو که شخص به آن وارد شده ، ارسال کند . بنابراین بسیاری از این شرکت ها تلاش می کنند تا به صورت هوشمندانه اطلاعات مختلف را جمع آوری کنند و بر اساس آن اطلاعات بتوانند تبلیغی را که بیشترین نزدیکی را به روحیه و سلیقه شخصی که به وب  سایت یاهو متصل شده بفرستد .

نویسنده: مدیر سایت
نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر