افزایش روز افزون شبکه های مخابراتی و استفاده بسیار زیاد مردم از شبکه های موبایل، این بخش را به یکی از موضوعات جذاب تبدیل کرده که در این میان سرویس های پیام رسانی از جذابیت خاصی برخوردار هستند.
سرویس های ارزش افزوده پیام رسانی در کشور ما با استقبال بسیار بالایی روبرو شده اند اما با این حال بسیاری از این خدمات از کیفیت مناسب برخوردار نیستند.
این تکنولوژی که بر پایه تکنولوژی تلفنهمراه استوار شده است توانسته است جایگاه خود را در میان کاربران باز کند. از سوی دیگر کمتر کسی گمان میبرد که این تکنولوژی دارای چنین پتانسیلهایی برای کاربردهای بازاریابی باشد. طبق پیشبینیها تا سال 2007 حدود 2میلیارد مشترک تلفنهمراه در سطح جهان بوده که این موضوع بر جذابیت استفاده از این تکنولوژی میافزاید.
مزایای سامانه پیام کوتاه به طور کلی عبارتند از:
سرعت انتقال پیام به بازار هدف به طور مشخص، بدین معنی که قادریم پیام را به طور کنترل شده تنها برای گروه بازار هدف خود که آنها را شناسایی کردهایم ارسال نماییم.
ارسال پیام خاص برای تکتک مشتریان و مخاطبان. این قابلیت میتواند گزینهای مناسب برای کمک به تحقق هدف بازاریابی تک به تک باشد.
ارسال پیامها برای افراد در موقعیتهای متفاوت در یک زمان
هزینه پایین آن در مقابل دیگر رسانهها امکان ذخیرهسازی پیام و ارسال آن برای دیگر افراد. در صورتی که پیام دارای جذابیت بوده و محتوای آن افراد را به ارسال آن تشویق کند بازاریابی ویروسی محقق شده است که میتواند کارآیی تبلیغات را به صورت تصاعدی افزایش داده و شرکت را ازمزایای بیشمار آن منتفع سازد.
امکان ارزیابی، پیگیری و سنجش اثربخشی پیامها. این تکنولوژی از این قابلیت برخوردار است که بتوانیم سطح دسترسی و اثربخشی پیامهای ارسالی را دقیقتر و راحتتر از رسانههای دیگر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم.
تعامل دو طرفه: این رسانه بر خلاف بسیاری از رسانهها مثل تلویزیون و روزنامه و... از این امکان برخوردار است تا ارتباطی دو طرفه با مخاطب برقرار نماید.